Versiunea vegetariană a dietei Atkins, săracă în carbohidraţi, îi ajută pe mulţi oameni să slăbească şi determină scăderea colesterolului din sînge şi a riscului de apariţie a maladiilor cardiace. Un studiu canadian realizat timp de o lună asupra dietei Eko-Atkins, care se bazează pe proteinele vegetale, a demonstrat faptul că acest tip de regim are rezultate mai bune decît dietele bazate pe cantităţi mari de carbohidraţi, în privinţa reducerii concentraţiei lipoproteinelor cu densitate mică (LDL - colesterol rău) din sînge, care sporesc riscul de apariţie a infarctelor şi a atacurilor cerebrale.
Dieta vegetariană reduce riscul de apariţie a maladiilor cardiace
»Va recomandam:
Versiunea vegetariană a dietei Atkins, săracă în carbohidraÅ£i, îi ajută pe mulÅ£i oameni să slăbească ÅŸi determină scăderea colesterolului din sînge ÅŸi a riscului de apariÅ£ie a maladiilor cardiace. Un studiu canadian realizat timp de o lună asupra dietei Eko-Atkins, care se bazează pe proteinele vegetale, a demonstrat faptul că acest tip de regim are rezultate mai bune decît dietele bazate pe cantităţi mari de carbohidraÅ£i, în privinÅ£a reducerii concentraÅ£iei lipoproteinelor cu densitate mică (LDL - colesterol rău) din sînge, care sporesc riscul de apariÅ£ie a infarctelor ÅŸi a atacurilor cerebrale. AcelaÅŸi studiu a relevat faptul că această dietă contribuie la scăderea hipertensiunii. Studiul a fost realizat de cercetătorii Universităţii din Toronto.
Dieta Atkins tradiÅ£ională, care impune renunÅ£area la carbohidraÅ£i ÅŸi un consum mai mare de carne, s-a dovedit benefică în reducerea grăsimilor din sînge, cunoscute sub numele de trigliceride ÅŸi în creÅŸterea colesterolului format din lipoproteine cu densitate mare (HDL), denumit ÅŸi colesterol bun, dar, în acelaÅŸi timp, determină ÅŸi o creÅŸtere a "colesterolului rău" din sînge. Cercetătorii canadieni au dorit să afle dacă versiunea vegetariană a dietei Atkins, bogată în proteine vegetale provenind din gluten, soia, nuci, fructe, legume, cereale ÅŸi uleiuri vegetale, poate să ofere o protecÅ£ie ÅŸi mai mare împotriva maladiilor coronariene. Studiul a fost efectuat pe un grup de 22 de persoane supraponderale, ale căror concentraÅ£ii de colesterol LDL erau foarte mari, care au urmat dieta Eko-Atkins timp de patru săptămîni. Un alt grup de control, alcătuit tot din 22 de persoane, a urmat o dietă bogată în carbohidraÅ£i ÅŸi săracă în grăsimi, provenind din produse lactate degresate ÅŸi diverse cereale. ToÅ£i voluntarii, din ambele grupuri, au primit circa 60 la sută din necesarul lor zilnic de calorii. După o lună, voluntarii din ambele grupuri au slăbit, în medie, 4 kilograme. Însă persoanele care au urmat dieta Eko-Atkins aveau, la sfîrÅŸitul acestui studiu, concentraÅ£ii mai mici de colesterol LDL ÅŸi o tensiune arterială mai sănătoasă comparativ cu persoanele din grupul care au urmat dieta bogată în carbohidraÅ£i. Rezultă că dieta Eko-Atkins este o opÅ£iune eficientă pentru cei cu o concentraÅ£ie mare de colesterol, care doresc să slăbească.
Institutul pentru Politici Publice (IPP) cere Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) să retragă proiectul de ordonanţă privind introducerea cărţii de identitate electronice, invocînd "costurile excesive şi inoportune în acest moment pentru implementarea unei asemenea măsuri".
Potrivit unui sondaj al Comisiei Europene, 41 la sută din români ar adopta euro imediat, în timp ce acelaşi lucru ar face 25 la sută din bulgari şi 16 la sută dintre unguri.
Depozitele populaţiei şi ale firmelor au scăzut în iulie cu 1,3 la sută faţă de iunie, dar au crescut cu 5,8 la sută comparativ cu aceeaşi lună de anul trecut, la 167,9 miliarde lei, în contextul unei reduceri lunare mai accentuate a economiilor în valută ale populaţiei, potrivit datelor Băncii Naţionale a României.
Mulţi dintre aditivii alimentari cunoscuţi sub numele de E-uri, demonizaţi de cei preocupaţi de alimentaţia sănătoasă, fac mai mult bine decît rău, potrivit cercetărilor lui Stefan Gates, realizatorul unui documentar pe acest subiect pentru BBC.
Considerată un obiect banal, cutia de conserve, inventată de un francez şi care a sărbătorit, zilele trecute, două secole de existenţă, a revoluţionat modul în care oamenii consumă alimente.
Becurile incandescente de 75 W se vor retrage treptat de pe piaţă, începînd cu 1 septembrie 2010, a anunţat Asociaţia pentru Protecţia Consumatorilor din România (APCR). Procesul de retragere a demarat în 2009 cu becurile de 100 de waţi.
Ultimile evenimente din România şi aici mă refer la ceea ce vedem de cîţiva ani, adică oameni aruncaţi în şomaj, bătrîni care sînt condamnaţi la foame şi neajunsuri, prostie, corupţie şi colcăială nesimţită prin minsterele publice, apoi tinerii care sînt nevoiţi să îşi găsească un viitor mai bun în alte părţi ale Europei, mă face să cred că nici pe mai departe lucrurile nu se vor schimba în bine, chiar dacă o licărire de speranţă spre normalitate ar fi undeva pe la orizont.
Asociaţia Analiştilor Financiar - Bancari din România (AAFBR) estimează, în medie, că rata anuală a inflaţiei din iulie 2010 a fost de 7,5 la sută şi se aşteaptă ca aceasta să se accentueze la 8,1 la sută la finalul anului, potrivit unui comunicat emis de asociaţie.
Cifra de afaceri şi comenzile noi din industrie au crescut, în termeni nominali, în iunie, cu 9,7 la sută şi 15,5 la sută comparativ cu mai, iar avansul înregistrat în primele şase luni s-a situat la 10,9 la sută şi, respectiv, la 23,9 la sută, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).
Deficitul comercial a urcat la finele lunii iunie la 4,7 miliarde euro, cu 25,4 milioane euro peste nivelul înregistrat în primul semestru din 2009, în condiţiile unor exporturi în creştere cu 25,8 la sută, la 17,1 miliarde euro, şi a unor importuri de 21,8 miliarde euro, mai mari cu 19,3 la sută, potrivit Institutul Naţional de Statistică (INS).
Preşedintele executiv al BCR, Dominic Bruynseels, consideră că este destul de probabil ca sectorul bancar din România să încheie pe pierdere în acest an, potrivit standardelor locale de contabilite (RAS).
România are una dintre cele mai scăzute rate de angajare din UE a persoanelor cu vîrste cuprinse între 15 şi 64 de ani, de 58,6 la sută în 2009, în timp de media Europei este de 64,6 la sută, iar clasamentul pe ţări este condus de Olanda (77 la sută), Danemarca (75,7 la sută) şi Suedia (72,6 la sută).
Restanţele românilor la bănci cresc îngrijorător de la o lună la alta. Potrivit ultimelor date publicate de Banca Naţională a României (BNR), creditele restante au crescut în primul semestru cu 67 la sută, la 13,6 miliarde de lei, majorîndu-şi ponderea în total împrumuturi de la 4,05 la sută, la 6,4 la sută.
Populaţia României a scăzut cu 1.891 de persoane în iunie faţă de luna anterioară, din cauza sporului natural negativ, a informat Institutul Naţional de Statistică (INS).
Informatia de Nord Est | Publicatie saptamanala din Botosani si Suceava | Anunturi gratuite Botosani si Suceava | Anunturi Botosani si Suceava | Stiri Botosani si Suceava | Editia Online